איך לחמם מים בדוד בחורף ולחסוך?

רוב האנשים כיום מחממים מים בחורף בעזרת דוד החשמל ורובם מודאגים כמה יצא חשבון החשמל בסוף החודש. חשוב להבין שאם משתמשים נכון בדוד החשמל, ניתן לחמם מים בדוד ואף לחסוך. תקלות, בעיות מבניות וחוסר תחזוקה הם אלו שמביאים לבזבוז חשמל. על כל אלו נדבר במאמר הבא ונבין מה יכול לעזור לכם לחסוך.

 

הדלקת הדוד ללא הפסקה במצבי תקלה

רוב האנשים לא יחשדו שקיימת תקלה בדוד אחרי פעם אחת שאין להם מים חמים או שהמים פושרים ולא מתחממים מספיק. לרוב, הם ידליקו את הדוד זמן רב יותר לאורך החודש, עד שיבינו כי יש לבדוק את הדוד. הדלקת הדוד ללא הפסקה תביא לבזבוז חשמל. הנה מספר תקלות אופייניות שעשויות להביא לכך שיהיו לכם מים פושרים ואתם לא תבינו כי יש תקלה.

 

טיפות גשם על עץ

 

אבנית בצינורות ונזילה

אבנית בתוך צינורות הדוד עשויה לגרום למצב של סדקים בצינורות ונזילות. בעת נזילה יהיו לכם מים חמים, אך לרוב הם יהיו פושרים. רוב האנשים לא יחשדו מיד וידליקו את הדוד שוב ושוב. אם אתם חווים מקלחות פושרות לאחר שהדוד דלק לאורך רוב שעות היום, כדאי לחשוד בתקלה. צינורות תקולים יכולים להיות בעיה גם בדוד השמש ולא רק בדוד החשמלי. מידע נוסף על דוד שמש שלא מחמם תוכלו למצוא כאן.

 

גוף חימום שחוק

עוד תקלה מוכרת שגורמת לכם להדליק את הדוד ללא הפסקה הוא גוף חימום שחוק או מלא באבנית. גוף חימום ישן או מלא באבנית, יעבוד פחות טוב והמים שלכם יהיו פושרים. אם יום שלם של חימום מים הביא לכך שהדוד לא חימם את המים מספיק, כנראה שיש תקלה ויש לבדוק את גוף החימום. אם אין לכם בכלל מים חמים, יכול להיות שהוא אפילו נשרף.

 

מצבים מבניים שגורמים לכם לבזבז חשמל בעת הדלקת הדוד

עוד מעצב שלא מוכר לכולם וגורם לבזבז חשמל בעת הדלקת הדוד הוא בבניינים משותפים. בבניינים אלו תמצאו מערכת דודים משותפת הפועלת על קולטים משותפים ומערכת צינורות משותפת. שני אלו פועלים מצוין בימי הקיץ, אך בחורף, הסיפור הוא שונה. בתוך הצינורות יש מים קרים ואת הדוד שלכם ודאי חיממתם באמצעות הדוד החשמלי. הבעיה של מים פושרים למרות חימום המים באמצעות הדוד, נוסעת מהסיבה שמים קרים זולגים מהצינורות לדוד החם.

הפתרון למצב מבני זה הוא התקנת מערכת פקחום שיוצרת שסתום חשמלי בין הצינורות לדוד כאשר הוא חם וכך הבעיה נפתרת. כיום הפקחום זה הפתרון היחיד שמתחבר למערכת המשותפת.

 

תחזוקת דוד תקינה

מי שרוצה למנוע את המצבים שבהם הדוד מגיע לתקלות שהזכרנו, חייב לדאוג לתחזוקה תקינה של דוד השמש ודוד החשמל. תחזוקה כזו מומלצת לביצוע אחת לשנה על ידי איש דודים מקצועי.

כתבות באותו נושא
סוגי קעקועים

סגנונות שונים של קעקועים בחלק זה, נחקור את סגנונות שונים של קעקועים שצברו פופולריות בשנים האחרונות. נדון במקורו של כל סגנון, במאפיינים המגדירים אותו ובסוגי

חניה אוטומטית 

חניה אוטומטית היא מתקן חניה אוטומטי שבו מכוניות מוסעות לתוך מפרץ ייעודי ולאחר מכן חונות אוטומטית. חניה אוטומטית היא מערכת המשתמשת בחיישנים, מצלמות וטכנולוגיה אחרת

סיור בעכו העתיקה

במידה ואתם מתכננים לצאת לסיור בעכו העתיקה, הרי חשוב ביותר לבחור את המדריך המקצועי ביותר, כזה אשר יהיה לו ניסיון רב וידע בדיוק לאן להוביל

תוכן מאמר